Wersja historyczna publikacji, ważna od: 27.02.2024 09:53:17 do: nadal, opublikowana przez: Marta Maj

Wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy do przeprowadzenia badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców

Kategoria:Zdrowie i polityka społeczna
Podmioty uprawnione:

Z wnioskiem może wystąpić osoba łącznie spełniająca wymagania określone w art.77 ust.1 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami

Wymagania i potrzebne dokumenty:

Do wniosku o wpis do ewidencji (załącznik) wymagane są następujące dokumenty stwierdzająca, że  wnioskodawca posiada:

  • prawo wykonywania zawodu lekarza *;
  • co najmniej 5-letni staż w zawodzie lekarza (np.: świadectwa pracy, zaświadczenie od aktualnego pracodawcy, oświadczenie o prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, w ramach której wykonywany jest zawód lekarza wraz z podaniem nr NIP / Regon umożliwiających identyfikację przedmiotowej działalności w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej);
  • dokument stwierdzający odbycie specjalizacji z zakresu medycyny transportu lub medycyny pracy albo inną specjalizację i dodatkowe szkolenie, określone  w przepisach Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 sierpnia 2019 r. w sprawie badań lekarskich osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami i kierowców *;
  • oświadczenie, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo popełnione w celu osiągnięcia korzyści majątkowych lub przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów;
  • dokument potwierdzający uiszczenie opłaty za wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy w kwocie 50 zł (wpłaty należy dokonać przelewem na konto Bank Millennium SA 49 1160 2202 0000 0000 6013 8467 – w treści: wpis do ewidencji uprawnionych lekarzy);
  • dodatkowo lekarz posiadający prawo do przeprowadzania badań lekarskich, o których mowa w przepisach Kodeksu pracy, przedkłada potwierdzenie posiadania tego prawa wydane – na wniosek lekarza – przez wojewódzki ośrodek medycyny pracy.

 

*Zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym. Upoważniony pracownik organu prowadzącego postępowanie, któremu został okazany oryginał dokumentu wraz z odpisem, na żądanie strony, poświadcza zgodność odpisu dokumentu z oryginałem.

Organ właściwy:Marszałek Województwa
Miejsce składania dokumentów:

korespondencyjnie na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego ul. Piastowska 14, 45-082 Opole

osobiście: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, Departament Zdrowia i Polityki Społecznej, ul. Ozimska 19, Opole, VIII piętro, numer pokoju  807

Podstawa prawna:

Art. 77 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami

Osoba odpowiedzialna:Dyrektor Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej
Komórka organizacyjna:Referat Zdrowia

Załączniki

Metryczka

Dokument wytworzył:Izabela Damboń-Kandziora - Dyrektor Departamentu Zdrowia i Polityki Społecznej
Data wytworzenia:20.11.2015
Godzina wytworzenia:13:42
Podmiot udostępniający:Województwo Opolskie
Przewiń do góry