Wersja historyczna publikacji, ważna od: 04.01.2022 09:28:43 do: 15.03.2022 11:20:26, opublikowana przez: Iwona Marek

Kontakt i lokalizacje

Siedziba główna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego ul. Piastowska 14, 45-082 Opole tel.: (+48) 77 54 16 410 fax: (+48) 77 54 16 411 e-mail: umwo@opolskie.pl NIP: 754-25-49-660 REGON: 531412250 Godziny urzędowania: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:30 do 15:30. Departamenty i Biura Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego  zlokalizowane są w następujących obiektach na terenie miasta Opola:

    1. ul. Piastowska 12 - Departament Organizacyjno-Administracyjny; Biuro Bezpieczeństwa; Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych; Pełnomocnik Zarządu Województwa Opolskiego ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Uzależnień. Dostępność architektoniczna:
      • z uwagi na brak dźwigu osobowego na I, II i II piętro budynku, gdzie ulokowane są biura Urzędu, osoby ze szczególnymi potrzebami winny kierować się do punktu informacyjnego usytuowanego w budynku przy ul. Piastowskiej 14 – Ostrówek (ok. 50m), gdzie telefonicznie zostanie przywołany pracownik Urzędu do obsługi ww. osoby,
      • platforma (winda) schodowa dla wózka inwalidzkiego znajduje się na schodach za wejściem do budynku. Platforma obsługuje poziomy pomiędzy poziomem terenu a poziomem parteru,
      • na parterze wewnątrz obiektu, za wejściem do budynku, znajduje się tablica z informacją o lokalizacji biur i departamentów w obiekcie; na elewacji frontowej przy wejściu do budynku znajdują się tablice z nazwą instytucji,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • w trakcie ewakuacji wyznaczone osoby spośród pracowników udzielą pomocy w opuszczeniu budynku osobom ze szczególnymi potrzebami.
    2. ul. Piastowska 13 - Skarbnik Województwa Opolskiego i Departament Finansów. Dostępność architektoniczna:
      • osoby ze szczególnymi potrzebami za pomocą instalacji przywoławczej – domofonu (usytuowanego przy drzwiach wejściowych w korytarzu na poziomie terenu) przywołują pracownika Urzędu, który podejmie się obsługi ww. osoby, lub osoby ze szczególnymi potrzebami mogą kierować się do punktu informacyjnego usytuowanego w budynku przy ul. Piastowskiej 14 – Ostrówek (ok. 50m), gdzie telefonicznie zostanie przywołany pracownik Urzędu do obsługi ww. osoby,
      • przy drzwiach wejściowych w korytarzu na poziomie terenu znajduje się instalacja przywoławcza – domofon, z opisanymi komórkami (sekretariat, referat) usytuowanymi w obiekcie,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • w trakcie ewakuacji wyznaczone osoby spośród pracowników udzielą pomocy w opuszczeniu budynku osobom ze szczególnymi potrzebami.
    3. ul. Piastowska 14 – Ostrówek - Zarząd Województwa Opolskiego, Departament Cyfryzacji, Biuro Sejmiku, Punkt Informacyjny Kancelarii Ogólnej Departamentu Organizacyjno-Administracyjnego. Dostępność architektoniczna:
      • dostęp do obiektu jest  bezkolizyjny na obie kondygnacje budynku: do przyziemia od strony parkingu od ulicy Barlickiego i na parter od strony parkingu przy Wieży Piastowskiej. W obiekcie znajduje się dźwig osobowy pomiędzy kondygnacjami. Osoby ze szczególnymi potrzebami na poziom przyziemia budynku mają dostęp z poziomu terenu. Z poziomu przyziemia na poziom parteru (i odwrotnie) osoby te mogą przemieszczać się windą przystosowaną do przewozu osób niepełnosprawnych. Na poziom parteru budynku osoby ze szczególnymi potrzebami mają dostęp po pochylni przystosowanej do poruszania się na wózku inwalidzkim,
      • w obiekcie (na parterze) znajduje się pomieszczenie WC przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami; wejście do budynku (na parterze) wyposażone jest w drzwi rozsuwane, automatycznie otwierane czujnikiem ruchu,
      • w usytuowanym przy windzie pomieszczeniu ochrony (czynnym całodobowo) pracownik ochrony w razie potrzeby pomaga przy obsłudze windy oraz udziela informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczoną drogą ewakuacyjną przez wejście na parterze i w przyziemiu budynku.
    4. ul. Piastowska 17 - Departament Edukacji i Rynku Pracy, Biuro Dialogu i Partnerstwa Obywatelskiego. W budynku przy ul. Piastowskiej 17 w Opolu (będącym własnością Instytutu Śląskiego w Opolu), Urząd wynajmuje pomieszczenia biurowe usytuowane na I i na II piętrze. Dla budynku przy ul. Piastowskiej 17 w Opolu wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami są umieszczone na stronie BIP Instytutu Śląskiego w Opolu.
    5. ul. N. Barlickiego 17 - Gabinet Marszałka, Departament Współpracy z Zagranicą i Promocji Regionu. Dostępność architektoniczna:
      • osoby ze szczególnymi potrzebami są kierowane do punktu informacyjnego usytuowanego w przyziemiu budynku – bezkolizyjny dostęp z poziomu terenu,
      • w przyziemiu budynku znajduje się punkt informacyjny i stolik do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Obsługa punktu informacyjnego przywołuje pracownika Urzędu, który podejmie się obsługi ww. osób,
      • na elewacji frontowej przy wejściu do budynku są umieszczone tablice z nazwą instytucji i departamentu,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczoną drogą ewakuacyjną przez wejście na parterze i w przyziemiu budynku.
    6. ul. gen. J. Hallera 9 - Departament Programów Rozwoju Obszarów Wiejskich, Departament Zdrowia i Polityki Społecznej, Departament Ochrony Środowiska, Departament Infrastruktury i Gospodarki, Departament Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Departament Polityki Regionalnej i Przestrzennej, Kancelaria Ogólna Departamentu Organizacyjno-Administracyjnego. Dostępność architektoniczna:
      • budynek składa się z trzech segmentów A, B i C. Segment C posiada dźwig osobowy, który daje możliwość przemieszczania się na wszystkie kondygnacje tego segmentu. Segmenty A i B nie są wyposażone w dźwigi osobowe. Na poziom parteru budynku (segmenty „A”, „B” i „C”) osoby ze szczególnymi potrzebami mają dostęp po pochylni przystosowanej do poruszania się na wózku inwalidzkim przy wejściu głównym do segmentu „C”.
      • w obiekcie (na parterze segmentu „C”) znajduje się pomieszczenie WC przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami;
      • w segmencie „A” znajduje się punkt informacyjny i stolik do obsługi osób ze szczególnymi potrzebami. Obsługa punktu informacyjnego przywołuje pracownika UMWO, który podejmie się obsługi ww. osób. Przy wejściu do budynku, na parterze w segmencie „C” została umieszczona na ścianie informacja na temat rozkładu departamentów i biur w budynku,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczoną drogą ewakuacyjną przez wejście na parterze i w przyziemiu budynku.
    7. ul. S. Żeromskiego 3 - Biuro Kontroli i Audytu, Departament Kultury Sportu i Turystyki, Referat Geodezji i Kartografii Departamentu Polityki Regionalnej i Przestrzennej. Dostępność architektoniczna:
      • brak specjalnie przystosowanego dostępu dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich na poziom parteru budynku, gdzie usytuowana jest winda i punkt ochrony budynku,
      • w budynku usytuowana jest winda obsługująca wszystkie kondygnacje w obiekcie ale dopiero od parteru budynku,
      • na parterze w usytuowanym przy windzie pomieszczeniu ochrony pracownik ochrony pomaga przy obsłudze windy oraz udziela informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku; pracownik ochrony przywołuje pracownika Urzędu, który podejmie się na parterze obsługi osób ze szczególnymi potrzebami (tym, które mają możliwość dostać się na parter budynku),
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczoną drogą ewakuacyjną przez wejście na parterze budynku.
    8. ul. Krakowska 38 - Departament Funduszy Europejskich i Rzecznik Funduszy Europejskich. Dostępność architektoniczna:
      • do budynku znajduje się bezkolizyjny dostęp wejściem głównym z poziomu terenu,
      • w budynku usytuowana jest winda obsługująca wszystkie kondygnacje w obiekcie. W części podziemnej znajduje się parking dla samochodów z miejscem postojowym dla osób ze szczególnymi potrzebami. W obiekcie (na I, II i III piętrze) znajdują się pomieszczenia WC przystosowane dla osób ze szczególnymi potrzebami,
      • na parterze w usytuowanym przy windzie pomieszczeniu ochrony pracownik ochrony pomaga przy obsłudze windy oraz udziela informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczoną drogą ewakuacyjną przez wejście na parterze budynku
    9. ul. Powolnego 8 – Departament Skarbu Województwa – I i II piętro, Departament Ochrony Środowiska (Zespół ds. Realizacji Projektu LIFE)  – III piętro. Dostępność architektoniczna:
      • osoby ze szczególnymi potrzebami są kierowane do punktu informacyjnego o Funduszach Europejskich usytuowanego na parterze budynku – istnieje możliwość skorzystania z krzesła transportowego (tzw. schodołazu) dla osób niepełnosprawnych,
      • w ww. punkcie osoba niepełnosprawna zostanie obsłużona przez pracownika danego departamentu,
      • na elewacji frontowej przy wejściu do budynku są umieszczone tablice z nazwą instytucji i departamentu,
      • istnieje możliwość wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
      • osobom ze szczególnymi potrzebami zapewnia się możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób – oznaczoną drogą ewakuacyjną przez wejście na parterze.

Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich w województwie opolskim:

  • Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Opolu, ul. Leona Powolnego 8, parter - istnieje możliwość skorzystania z krzesła transportowego (tzw. schodołazu) dla osób niepełnosprawnych.

Godziny pracy: poniedziałek godz. 7:30-17:30, czwartek-piątek 7:30-15:30,

Telefony do konsultantów: 77 44 04 720, 77 44 04 721, 77 44 04 722

  • Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Nysie, ul. Słowiańska 19, III piętro – istnieje możliwość udzielenia konsultacji na parterze budynku. W tym celu prosimy o kontakt telefoniczny do punktu w celu poinformowania pracownika o konieczności zorganizowania konsultacji na parterze budynku.

Godziny pracy: poniedziałek godz. 7:30-17:30, czwartek-piątek 7:30-15:30, Telefony do konsultantów: 77 448 99 63, 77 448 25 86

Uwaga! konsultacje bezpośrednie w Punkcie zostały zawieszone do odwołania.

Dostępność architektoniczna punktów:

  • We wszystkich punktach informacyjnych dostępne są pętle indukcyjne. Istnieje również możliwość zatrudnienia tłumacza języka migowego.
  • W budynkach znajdują się oznaczenia i informacje o położeniu punktów, tabliczki informacyjne oraz wskazówki gdzie punkty się znajdują.
  • Istnieje możliwość wstępu do budynków osobie korzystającej z psa asystującego.
  • Punkty posiadają procedury ewakuacyjne oraz oznaczenia dróg ewakuacji.

Metryczka

Dokument wytworzył:Joanna Wilczyńska
Data wytworzenia:30.08.2016
Godzina wytworzenia:08:46
Podmiot udostępniający:Województwo Opolskie
Przewiń do góry