ul. Piastowska 12 45-082, Opole tel.: (+48) 77 54 16 400 fax: (+48) 77 54 16 403 e-mail: doa@opolskie.pl Departamentem kieruje Dyrektor: Marcin Puszcz Z-ca Dyrektora: Anna Kurdej - Michniewicz Komórki organizacyjne:
- Referat Prawny
- Kancelaria Ogólna
- Stanowisko Pracy BHP
- Referat Organizacji i Rozwoju Personalnego
- Zespół Obsługi Zarządu
- Referat Administracji
- Referat Zamówień Publicznych
- W Departamencie w ramach Kancelarii Ogólnej działa Punkt Informacyjny Urzędu.
- Departament obsługuje administracyjnie i organizacyjnie Sekretarza Województwa.
- Do zadań Departamentu należy w szczególności:
- przygotowywanie i ewidencjonowanie upoważnień i pełnomocnictw,
- opracowywanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy, zarządzeń Marszałka i innych aktów normujących pracę Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą posiedzeń Zarządu,
- przygotowanie i koordynacja zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów do Sejmiku,
- koordynowanie spraw związanych z opracowaniem, wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem w Urzędzie,
- monitorowanie procesu rozpatrywania skarg i wniosków, petycji oraz procesu udostępniania informacji publicznej w Urzędzie,
- prowadzenie w imieniu Marszałka spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych przez osoby do tego zobowiązane,
- realizacja zadań związanych z uzyskiwaniem informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
- opracowywanie aktów prawa pracy, w szczególności: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników Urzędu, w tym finansowanych w ramach pomocy technicznej programów unijnych oraz koordynacja działań związanych z adaptacją pracownika na stanowisku pracy,
- prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- prowadzenie spraw w zakresie obowiązków pracodawcy związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) m.in.: obsługi przystępowania pracownika do PPK, polityki informacyjnej dla pracowników oraz współpracy z instytucją zarządzającą i prowadzącą PPK,
- prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy dyrektorów jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem organizacji konkursów na stanowiska nie objęte ustawą o pracownikach samorządowych,
- kontrola przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
- prowadzenie spraw z zakresu rozwoju personalnego pracowników, w tym podnoszenia kwalifikacji i umiejętności zawodowych, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi HR,
- koordynowanie spraw związanych z odbywaniem stażu przez absolwentów skierowanych przez Powiatowe Urzędy Pracy oraz organizowanie praktyk zawodowych i studenckich,
- zapewnienie obsługi prawnej komórek organizacyjnych Urzędu,
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych, w tym zamówień publicznych realizowanych w ramach programów finansowanych ze środków unijnych,
- gospodarowanie środkami trwałym, wartościami niematerialnymi i prawnymi oraz wyposażeniem Urzędu,
- prowadzenie wszechstronnej obsługi techniczno - administracyjnej Urzędu oraz obsługi w ramach realizowanych projektów finansowanych ze środków unijnych, w tym:
- administrowanie obiektami użytkowanymi przez Urząd,
- zapewnienie fizycznej ochrony Urzędu,
- prowadzenie spraw związanych z inwestycjami oraz remontami obiektów i pomieszczeń Urzędu,
- organizacja transportu pojazdami własnymi i obcymi,
- zaopatrzenie Urzędu w materiały, sprzęt, towary, itp.,
- zapewnienie łączności,
- prowadzenie Kancelarii Ogólnej i archiwum,
- prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz sprawowanie kontroli w zakresie objętym wpisem do rejestru przedsiębiorców,
- prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową.
Metryczka
Dokument wytworzył: | Iwona Marek |
---|---|
Data wytworzenia: | 01.07.2015 |
Godzina wytworzenia: | 13:36 |
Podmiot udostępniający: | Województwo Opolskie |