Wersja historyczna publikacji, ważna od: 15.02.2021 08:31:06 do: 15.02.2021 09:12:38, opublikowana przez: Iwona Marek

Departament Organizacyjno – Administracyjny

Departament Organizacyjno - Administracyjny ul. Piastowska 14 45-082, Opole tel.: (+48) 77 54 16 400 fax: (+48) 77 54 16 403 e-mail: doa@opolskie.pl Departamentem kieruje Dyrektor: Marcin Puszcz Z-ca Dyrektora: Anna Kurdej - Michniewicz Komórki organizacyjne:

  • Referat Prawny
  • Kancelaria Ogólna
  • Stanowisko Pracy BHP
  • Referat Organizacji i Rozwoju Personalnego
  • Zespół Obsługi Zarządu
  • Referat Administracji
  • Referat Zamówień Publicznych
(wyciąg z Regulaminu Organizacyjnego - Rozdział 8, § 11)
  1. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
    1. Do zadań Departamentu należy w szczególności:
      1. przygotowywanie i ewidencjonowanie upoważnień i pełnomocnictw,
      2. opracowywanie i aktualizacja regulaminu organizacyjnego, regulaminu pracy, zarządzeń Marszałka i innych aktów normujących pracę Urzędu,
      3. prowadzenie spraw związanych z obsługą posiedzeń Zarządu,
      4. przygotowanie i koordynacja zadań związanych z przeprowadzaniem wyborów do Sejmiku,
      5. koordynowanie spraw związanych z opracowaniem, wdrożeniem i funkcjonowaniem systemu kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem w Urzędzie,
      6. monitorowanie procesu rozpatrywania skarg i wniosków, petycji oraz procesu udostępniania informacji publicznej w Urzędzie,
      7. prowadzenie w imieniu Marszałka spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych przez osoby do tego zobowiązane,
      8. realizacja zadań związanych z uzyskiwaniem informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym,
      9. opracowywanie aktów prawa pracy, w szczególności: regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania, regulaminu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
      10. prowadzenie spraw związanych z zatrudnianiem i wynagradzaniem pracowników Urzędu, w tym finansowanych w ramach pomocy technicznej programów unijnych oraz koordynacja działań związanych z adaptacją pracownika na stanowisku pracy,
      11. prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych,
      12. prowadzenie spraw w zakresie obowiązków pracodawcy związanych z Pracowniczymi Planami Kapitałowymi (PPK) m.in.: obsługi przystępowania pracownika do PPK, polityki informacyjnej dla pracowników oraz współpracy z instytucją zarządzającą i prowadzącą PPK,
      13. prowadzenie spraw związanych ze stosunkiem pracy dyrektorów jednostek organizacyjnych, z wyłączeniem organizacji konkursów na stanowiska nie objęte ustawą o pracownikach samorządowych,
      14. kontrola przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie,
      15. prowadzenie spraw z zakresu rozwoju personalnego pracowników, w tym podnoszenia kwalifikacji i umiejętności zawodowych, przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi HR,
      16. koordynowanie spraw związanych z odbywaniem stażu przez absolwentów skierowanych przez Powiatowe Urzędy Pracy oraz organizowanie praktyk zawodowych i studenckich,
      17. zapewnienie obsługi prawnej komórek organizacyjnych Urzędu,
      18. prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych, w tym zamówień publicznych realizowanych w ramach programów finansowanych ze środków unijnych,
      19. gospodarowanie środkami trwałym, wartościami niematerialnymi i prawnymi oraz wyposażeniem Urzędu,
      20. prowadzenie wszechstronnej obsługi techniczno - administracyjnej Urzędu oraz obsługi w ramach realizowanych projektów finansowanych ze środków unijnych, w tym:
        1. administrowanie obiektami użytkowanymi przez Urząd,
        2. zapewnienie fizycznej ochrony Urzędu,
        3. prowadzenie spraw związanych z inwestycjami oraz remontami obiektów i pomieszczeń Urzędu,
        4. organizacja transportu pojazdami własnymi i obcymi,
        5. zaopatrzenie Urzędu w materiały, sprzęt, towary, itp.,
        6. zapewnienie łączności,
      21. prowadzenie Kancelarii Ogólnej i archiwum,
      22. prowadzenie rejestru przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą w zakresie przechowywania dokumentacji osobowej i płacowej pracodawców oraz sprawowanie kontroli w zakresie objętym wpisem do rejestru przedsiębiorców,
      23. prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz ochroną przeciwpożarową.
      Za treść odpowiada: Sekretarz Województwa

Metryczka

Dokument wytworzył:Iwona Marek
Data wytworzenia:01.07.2015
Godzina wytworzenia:13:36
Podmiot udostępniający:Województwo Opolskie
Przewiń do góry