Dofinansowanie dla gmin i powiatów ze środków budżetu Województwa Opolskiego realizacji zadań określonych w ustawie o ochronie gruntów rolnych i leśnych

Kategoria:Rolnictwo
Podmioty uprawnione:

Gmina, Powiat

Wymagania i potrzebne dokumenty:
  1. Wniosek o dofinansowanie ze środków budżetu Województwa Opolskiego budowy i przebudowy dróg dojazdowych do gruntów rolnych
  2. Wniosek o dofinansowanie ze środków budżetu Województwa Opolskiego zakupu sprzętu informatycznego i oprogramowania niezbędnego do zakładania i aktualizowania operatów ewidencji gruntów oraz prowadzenia spraw ochrony gruntów rolnych
  3. dla pozostałych zadań (brak jest formularza wniosku), wniosek powinien zawierać przynajmniej:
    • nazwę i adres wnioskodawcy,
    • nazwę, opis oraz cel zadania,
    • rodzaj i rozmiar prac do wykonania,
    • planowany termin realizacji zadania,
    • koszt całkowity zadania i koszt części kwalifikowalnej,
    • udział własny w kosztach kwalifikowalnych zadania;
  4. do wniosku dotyczącego rekultywacji gruntów, wymagane są:
    • ostateczna decyzja starosty określająca osobę zobowiązaną do rekultywacji gruntów,
    • kierunek i termin wykonania rekultywacji,
    • projekt techniczny,
    • kosztorys inwestorski, w tym przedmiar robót,
    • upoważnienie do potwierdzania kopii dokumentów za zgodność z oryginałem – jeśli zostało udzielone;
  5. do wniosku dotyczącego usuwania skutków zdarzeń o charakterze klęski żywiołowej, wymagane są:
    • kosztorys ofertowy wraz z przedmiarem robót,
    • umowa z wykonawcą lub zlecenie wykonania zadania przez samorządowy zakład budżetowy, którego wnioskodawca jest organem założycielskim;
Opłaty:

brak

Organ właściwy:Zarząd Województwa Opolskiego
Miejsce składania dokumentów:

Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
ul. Hallera 9, 45-867 Opole

Podstawa prawna:
  • Ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych

NABÓR WNIOSKÓW GRUDZIEŃ 2023

Uwagi:

Kontakt:
Sekretariat
tel. 77 44 82 140
fax: 77 44 82 101

Osoby prowadzące sprawy:

Helena Kochan  h.kochan@opolskie.pl tel. 77 44 82 184

Anna Szydło-Łacny  a.szydlo@opolskie.pl tel. 77 44 82 130

Karol Podsiadło k.podsiadlo@opolskie.pl  tel. 77 44 82 130

Michał Andrejczuk m.andrejczuk@opolskie.pl tel. 77 44 82 114

 

Przedmiot sprawy:

Dofinansowywanie zadań, określonych w art. 22c. ust. 1 ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w szczególności:

  1. rekultywacja na cele rolnicze gruntów położonych, w rozumieniu przepisów o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, na obszarach rolniczej przestrzeni produkcyjnej, zdewastowanych lub zdegradowanych przez nieustalone osoby, w wyniku klęsk żywiołowych, powodzi lub ruchów masowych ziemi oraz rolnicze zagospodarowanie gruntów zrekultywowanych;
  2. przeciwdziałanie erozji gleb na gruntach rolnych;
  3. budowa i przebudowa (modernizacja) dróg dojazdowych do gruntów rolnych;
  4. budowa i przebudowa (modernizacja) dróg dojazdowych do gruntów rolnych realizowanych w zakresie zagospodarowania poscaleniowego;
  5. wykonywanie badań płodów rolnych, uzyskiwanych na obszarach ograniczonego użytkowania, o których mowa w art. 16 ustawy;
  6. wykonywanie niezbędnych z zakresu ochrony gruntów rolnych dokumentacji i ekspertyz;
  7. wykonywanie zastępcze obowiązków określonych w ustawie;
  8. wdrażanie i upowszechnianie wyników prac naukowo-badawczych, związanych z ochroną gruntów rolnych;
  9. zakup sprzętu informatycznego oraz oprogramowania, niezbędnego do prowadzenia spraw ochrony gruntów rolnych oraz zakładania i aktualizowania operatów ewidencji gruntów.
Osoba odpowiedzialna:Dyrektor Departamentu Infrastruktury i Gospodarki
Komórka organizacyjna:Departament Infrastruktury i Gospodarki

Załączniki

Metryczka

Wytworzono: 04.09.2015
Wytworzono przez: Wiesław Kryniewski - Dyrektor Departamentu Rolnictwa i Rozwoju Wsi
Opublikowano: 04.09.2015, 10:46
Opublikowano przez: Iwona Marek
Zmodyfikowano: 12.12.2024, 11:31
Zmodyfikowano przez: Anna Szydło-Łacny
Podmiot udostępniający: Województwo Opolskie
Liczba odwiedzin: 5363

W przypadku problemów z dostępnością dokumentu na stronie BIP prosimy o zgłoszenie uwag koordynatorowi dostępności Pani Aldonie Stahlberger, email: dostepnosc@opolskie.pl, tel. +48 77 44 45 519.

Przewiń do góry